Fotoğraf

Ürün Fotoğrafının Önemi

Ürün fotoğrafı ile müşterinin ilgisini çekmek

Gün içerisinde kaç farklı ürün reklamı ile karşı karşıya geldiğinizi düşünün. Bulunduğumuz dijital çağda bu rakam oldukça yüksek. Dolayısıyla her birine ayırdığımız odaklanma süresi de bir o kadar kısa.

Potansiyel bir müşteri ile ürününüzün karşılaştığı an ilgisini çekmeyi başarabilirseniz ürünü daha detaylı incelemesinin ve hatta diğer ürünlerinize de göz atmasının yolunu açabilirsiniz.

Diğer markalardan ayrışmak

Daha kaliteli, daha çevreci, daha güzel tasarlanmış, daha lezzetli …

Bu gibi birçok faktör ile rakiplerinizden ayrışabilirsiniz. Fakat günün sonunda kendisinden ‘‘daha iyi’’ olduğunuzu düşündüğünüz başka bir marka sizden daha çok  ilgi ve beğeni toplayabilir.

Bunun temel nedenlerinden biri kullanıcının kıyaslamayı bir ‘‘fotoğraf’’ üzerinden yapıyor olması. Ürününüz diğerlerinden ne kadar farklı, ne kadar iyi olursa olsun fiziksel olarak orada bulunmuyor. Ürün fotoğrafının buradaki görevi sizi en doğru şekilde temsil etmek ve görünür kılmaktır.

Markanızın yansıttığı kimlik

Sevdiğiniz birine çikolata siparişi vermek istediğinizi düşünelim. Ürünler arasında gezinirken karşınıza düşük çözünürlüklü, kötü ışıkta çekilmiş bir fotoğraf çıktığında o markadan sipariş verme ihtimaliniz oldukça güçtür. Çünkü tadının kötü olmasından, özensiz bir şekilde paketlenmesinden ve hatta içinde nasıl bir malzeme kullanıldığından bile endişe duyarsınız. Oysa kim bilir belki de inanılmaz lezzetli ve kaliteli bir çikolataydı ?

Tam tersi , fotoğrafa baktığınızda bile iştahınızı kabartan, özenle hazırlanmış bir çikolata kutusu fotoğrafı gördüğünüzde ise sevdiğiniz kişinin bunu aldığında ne kadar mutlu olacağını düşünürsünüz ve tadını bilmeseniz bile o markaya güvenip sipariş verirsiniz.

Fotoğraf , marka kimliğinizin bir temsilcisidir. Bir fotoğraf, daha önce o ürünü deneyimlememiş bir müşteride endişe uyandırabileceği gibi markaya karşı güven duygusunu oluşturma gücüne de sahiptir.

Nihal Sevilmen Couture Chocolate

''Mockup'' ların kırdığı güveni kazanmak

Mockup’lar bir tasarımın fiziksel olarak üretimine gerek kalmadan profesyonel bir şekilde sergilemenize olanak sağlar. Fakat mockup ve fotoğraf iki ayrı temsilcidir.

Eğer incelediğiniz bir görselin gerçek bir fotoğraf değil de , dijital ortamda üretilmiş bir görsel olduğuna dair ipucu yakalarsanız o ürüne şüphe ile yaklaşırsınız. Gerçekten rengi / malzemesi gördüğüm gibi mi ? Büyüklüğü doğru mu yoksa ürün gördüğümden daha mı küçük ? Acaba bu görsel bu markaya mı ait ? … Günün sonunda siparişiniz verdiğinizde nasıl bir ürün ile karşılacağınızı asla bilemez ve güvenemezsiniz.

Mockup ve fotoğraf yazısını incelemek için tıklayın.